Guardamar

Da har jeg akkurat landet fra åtte dager i Spania. Jeg reiste ned et par dager før resten av laget for å komme litt i gang før vi begynte på. Det siste som skjedde forrige sesong var at jeg avsluttet sesongen på grunn av kyssesyke(mononukleose). Jeg har sakte men sikkert bygget meg opp igjen, men jeg tåler fortsatt ikke en pangstart etter en tøff reisedag. Derfor begynte jeg litt rolig før laget kom nedover. Foreløpig så langt har opptreningen gått veldig bra med få tilbakeslag, selvom det selvfølgelig går trått for en som elsker å trene.

12696373_901586546624435_1060465352_o

Treningssamlingen begynte veldig bra. Ble hentet opp av Karen fra Costa Blanka Cycling, så jeg slapp å fikse transport på egenhånd. Første dagen skrudde jeg bare opp sykkelen og fikk meg en liten tur i nærheten av hotellet. Rotet meg litt bort og sånn. Høydepunktet den dagen var at jeg møtte noen andre nederlandske syklister som jeg spiste middag med. Først bare med to jenter. Alydia og hennes venninne. Alydia er seks ganger verdensmester i paralympics. Hun har også sølv fra London OL og enda flere ganger nederlandsk mester. Det var utrolig lærerikt og jeg satte pris på all informasjon og spesielt synspunktene man tar med seg etter et møte med noen som har en funksjonshemmelse som likevel presterer på toppnivå. Senere kom også Karen og Eef fra Costa Blanka Cycling og Kim som er proffsyklist i Lensway Zannata Etixx Ladies Team. Det var en hyggelig kveld. Dagen etter ble brukt til en litt lengre sykkeltur og fysikklesing før laget kom rundt klokken ti dagen etter.

12715520_942920202443118_7253178709788463776_n

Fra da av gikk dagene litt i samme rytme, man spiser, trener og sover. Jeg hadde jo også fått med en del skole for å prøve å holde meg litt ajour under uken. Treningsmessig var det tøft spesielt med farten i begynnelsen på langturene, men det kom seg utover. Jeg fikk gode svar på de intervalløktene vi hadde og også en økt respekt innad i laget etter hvert som jeg fikk vist frem at jeg faktisk duger til noe innimellom. Spesielt «attac defence» treningen våres gikk bra for min del. Vi var to lag hvor vi skulle bytte på roller. Et lag skulle fokusere på å angripe, mens det andre laget skulle fokusere på å holde gruppen samlet og kjøre opptrekk for en spurter. Dette utførte vi på en firekilometers strekke. Uten å gå så altfor detaljert inn på de forskjellige taktikkene så var planen å gå alene på tur de første to kilometerne, mens etter dette skulle vi stikke to og to av gangen. Første gangen fikk vi ikke til denne taktikken. Men jeg traff veldig bra på forsøket mitt likevel og klarte å komme meg godt unna. Hadde det ikke vært for at jeg glemte å følge med på kilometers merkingen hadde jeg stukket av med seieren. Men ettersom jeg glemte det endte laget vårt likevel med sieren, men gjennom en spurt. Andre gangen lykkes vi med taktikken. Vi kom oss avgårde med to samtidig. Det var utrolig morro at det klaffet. Desverre klarte en fra den andre grupperingen å komme seg opp og hjalp selfølgelig ikke med føringene og tok dermed lett spurten fra oss, selvom vi gjorde et tappert forsøk. Poenget var likevel at vi fikk til taktikken vår og jeg fikk gode svar og klarte å kjøre bra.

12695612_901588296624260_142453586_o

Uten om trening hadde vi også mye sosialt og mye av tiden ble brukt enten ved et matbord eller f.eks. på stranden. Det var mye morro og jeg har fått mange nye gode venner men også lært mye fra ryttere med både mye og lite erfaring. Etter åtte dager reiste jeg hjem den tolvte februar.

Legg igjen en kommentar

